Od czego zależy pozycja strony w Google Poznaj podstawowe zasady!

Od czego zależy pozycja strony w Google? Poznaj podstawowe zasady!

Pozycjonowanie stron w Google stało się dla wielu przedsiębiorstw- szczególnie tych związanych z branżą e-commerce, podstawowym elementem strategii marketingowej. Wynika to przede wszystkim z faktu, że działania z zakresu SEO pozwalają w niezwykle skuteczny sposób poprawić widoczność witryny w sieci i jednocześnie przyciągnąć do niej rzeszę nowych klientów. Jednak finalna pozycja strony w Google jest uzależniona od wielu czynników. Co więc do nich zalicza?

Pozycja strony a algorytmy Google

Na samym początku warto zauważyć, że o pozycji strony w Google decydują przede wszystkim algorytmy. Zostały one zaprojektowane w taki sposób, by w ułamku sekundy mogły zrewidować daną witrynę, a następnie ocenić ją pod kątem użyteczności. Jednak główną kwestia i problemem staje się fakt, że algorytmy Google nie są stałe. Można powiedzieć, że jest dokładnie przeciwnie. Zmieniają się one praktycznie codziennie i inaczej odczytują zawartość witryny. Specjaliści od SEO doskonale zdają sobie sprawę z tego, że wprowadzone w witrynie modyfikacje, które miały poprawić jej widoczność, wymagają stałego monitorowania. Tylko dzięki bieżącej obserwacji będzie można reagować na zmiany algorytmów Google, a jednocześnie adaptować witryny do nowych sytuacji.

Pozycja strony w Google a frazy kluczowe

Jednym z czynników, który rzeczywiście warunkuje pozycję strony w Google jest sposób, w jaki została ona zoptymalizowana. Mowa tu przede wszystkim o działaniach z zakresu SEO, czyli wprowadzenia do witryny fraz kluczowych. Czym one są? Otóż są to pojedyncze słowa lub nawet i całe wyrażenia, które najczęściej wpisują internauci w wyszukiwarkę Google. Oczywistym jest fakt, że te frazy kluczowe mają być przede wszystkim powiązane tematycznie z daną witryną. Co ciekawe, by algorytmy Google mogły w poprawny sposób odczytać optymalizację witryny, key words muszą znaleźć się w:

  • treści na stronie głównej;
  • treści na podstronach witryny;
  • meta title;
  • meta description;
  • opisach grafik oraz ilustracji.

Ważne jest także zoptymalizowanie witryny pod konkretne lokalizację, gdyż algorytmy Google również to uwzględniają w momencie tworzenia rankingu stron.

Użyteczność strony oraz jej responsywność

Okazuje się, że pozycja strony w Google uzależniona jest jednocześnie od jej użyteczności, a także od parametru jakim jest responsywność. Algorytmy Google w bardzo skrupulatny sposób dbają o to, jakie wrażenia będą mieć internauci po wejściu na daną witrynę. Wobec tego oceniają one przy tworzeniu rankingu całościową treść, która znajduje się na danej stronie oraz na podstronach. Musi być ona maksymalnie użyteczna dla przeciętnego użytkownika. Co więcej ważna jest także wspomniana już responsywność. Odnosi się ona do czasu, jaki trzeba poświecić na to, by wszystkie elementy strony w pełni się załadowały. Statystycznie użytkownicy zaczynają się irytować już po upływie 3 sekund! Wobec tego chcąc zadbać o jak najwyższą pozycję strony w Google warto zwrócić uwagą na to, by działała ona maksymalnie szybko i sprawnie. Wszystkie elementy powinny zostać załadowane tak naprawdę tuż po otwarciu witryny. W przeciwnym wypadku algorytmy Google umieszczą ją na końcowych miejscach w swoim rankingu.

Jakość grafiki a pozycja strony w Google

Śmiało można powiedzieć, że na pozycje strony w Google wpływa także jakość grafiki oraz to, czy jest ona opatrzona specjalnymi tagami. Algorytmy Google na tym punkcie są niezwykle czułe. Warto więc zadbać o to, by wszystkie zdjęcia na stronie były w odpowiedniej rozdzielczości i były opatrzone odpowiednimi podpisami.

1 comment

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij